پرسش و پاسخ

سوالات خود را از ما بپرسید

7 پاسخ
    • admin-alijafari
      admin-alijafari می گوید

      پس از فوت بازنشسته یا فردی که طبق تشخیص قانون بازماندگان او مشمول مستمری می شوند. وراث این حق را دارند که، جهت دریافت مستمری اقدام کنند. اما سوال اینجاست که به کدام یک از وارثان مستمری تعلق می گیرد. ماده ۸۶ «قانون استخدام کشوری» وراث قانونی را شامل ، فرزندان ، زوج یا زوجه دائمی، مادر و پدر که کفالت آن ها به عهده ی متوفی باشد می داند. نوادگانی ‌که پدر و مادرشان فوت شده و در کفالت متوفی هستند نیز در مجموعه ی وارثان قرار می گیرند.

      پاسخ
    • admin3
      admin3 می گوید

      سلام مطابق ماده 6 قانون بیمه بیکاری شرایطی برای استفاده از بیمه بیکاری وجود دارد از جمله آنها این است که کارگر بیکار شده 30 روز فرصت دارد که مراتب بیکاری خود را به واحد کار و امور اجتماعی (اداره کار) اعلام نموده و آمادگی خود را جهت اشتغال اعلام نماید و خواهان برقراری مقرری بیمه بیکاری شود. اگر ظرف مدت مذکور نتوانست، با وجود عذر موجه به تشخیص هیأت حل اختلاف مستقر در اداره کار تا 3 ماه دیگر نیز فرصت خواهد داشت. مطابق ماده 1 قانون بیمه بیکاری، مشمولین قانون تأمین اجتماعی ( ماده 4 و 5 قانون تأمین اجتماعی) مشمول قانون بیمه بیکاری می گردند.
      لازم به ذکر است در صورتی که حائز شرایط لازم برای استفاده از بیمه بیکاری باشید با معرفی واحد کار و امور اجتماعی محل اشتغال به اداره تأمین اجتماعی می توانید از مزایای بیمه بیکاری استفاده فرمائید.

      پاسخ
    • admin3
      admin3 می گوید

      با سلام و احترام
      اگر منظور شما قصاص نفس است و حکم قطعی شده و در حال اجرا است و چگونگی صدور آن را جویا هستید باید بگویم که قصاص به تقاضای اولیای دم صورت می گیرد که از واحد اجرای احکام خوسته می شود که صرف درخواست یکی از اولیای دم بر قصاص درخواست محقق شده و نیازی به رضایت همه نیست ولی اگر از قصاص عفو صورت گیرد نیاز به عفو و بخشش همه اولیای دم است. مطابق ماده‌ی ۳۵۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ ولی‌دم همان ورثه‌ی مقتول است به‌جز زوج یا زوجه‌ی او که حق قصاص ندارند. البته بنابر تصریح ماده‌ی ۳۵۳ قانون مجازات اسلامی، درصورتی‌که صاحب حق قصاص فوت نماید، حق قصاص به ورثه‌ی او منتقل می‌شود حتی اگر همسر مجنی‌علیه باشد. برای مثال چنانچه مقتول با دخترعموی خود ازدواج نموده باشد و به دلیل نداشتن وراثی از طبق اول و دوم تنها ولی دم او عمویش باشد، با فوت عموی وی، دخترعموی او که همسرش هم هست وارث حق قصاص خواهد شد. جنسیت اولیای دم مهم نیست و می‌تواند مرد یا زن (مثلا دختر، خواهر یا مادر مقتول) باشد. علاوه بر آن جنین نیز مطابق ماده‌ی ۳۵۵ قانون فوق‌الذکر، چنانچه زنده متولد شود ولی‌دم محسوب می‌شود.

      پاسخ
  1. سارا اسماعیلی
    سارا اسماعیلی می گوید

    سلام ودرود
    ما30 نفرخانم بودیم که به مدیریت نسترن خانم اسم اصلی ایشون نجمه السادات هستش یک گروه وام 15 میلیونی تشکیل دادیم که هرماه اعضا به حساب ایشون 500 هزارتومان پرداخت میکردنددوسال ونیم گذشت تا اینکه آذرماه سال 98 نوبیت دریافت پول بنده رسید ایشون گفتندبه شما 8میلیون تعلق میگیره درصورتیکه ایشون باراول بدون قرعه پولهارو که مبلغ 15میلیون میشد برای خودش برداشت هردفعه پیام میدم یک بهانه برای پرداخت نکردن میاره درصورتیکه دراین شرایط بیماری وبجران اقتصادی طبق گفته خودش 2تاوام 50 میلیونی و3تاهم وام 5میلیونی راه اندازی کرده .
    امروزرفتم بانک پرینت بانکی گرفتم ازپرداختهایی که ازسال 96تا98به حساب ایشون واریزمیکردم . الان من اومدم تهران ایشون قم زندگی میکنند.به غیربنده به دوستان بنده هم بدهکارمالی هستند .ایشون مثل یک کلاهبرداررفتارمیکنه وبسیارهم دروغگوهستش
    ازایشون چطورطلبم روبگیرم .
    میگه یکی منوکشونددادگاه در دادگاه اونجاهم گفتم خردخردمیدم . هرکسی هم شکایت کنه به قاضی همین رو خواهم گفت .
    ایشون نه میده ونه ادب گفتاری داره کلی وعده پرداخت داده .
    راهنماییم بفرمایید چطوری حقم روبگیرم بخدامی خواهم دادگاه ایشون رو جوری تنبیه کنه تادست ازدروغگویی وسو ءاستفاده وبه هم زدن و دزدی به این شیوه به جزای عملش برسوندش .
    به ما آدرس و شماره تماس داده ولی تماسهاروجواب نمیده ریجکت میکنه .
    ایشون شغلشون آرایشگرهستش.
    لطفا راهنماییم کنیدمن به پولم شدیدانیازدارم برای جراحی هزینه بیمارستان بالاست .
    می خواهم یک وکیل درقم داشته باشم اسنادپرداختم روارسال کنم و آدرس ومشخصاتش رو پیگیری کنه و درخواست بنده رو به نتیجه برسونه .

    تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.