وکیل مهاجرت کیست

وکیل مهاجرت کیست

وکیل مهاجرت کیست ؟

وکلای مهاجرت کسانی هستند که در تفسیر قوانین مهاجرت تخصص دارند، که می تواند با هر ریاست جمهوری تغییر کند و مشتریان مهاجر خود را از طریق فرآیند پیچیده و همیشه در حال تحول مهاجرت راهنمایی می کنند. بخش بزرگی از وقت یک وکیل مهاجرت صرف کمک به افرادی می شود که مشکلات مربوط به رعایت الزامات مهاجرت را تجربه می کنند. آنها همچنین در جلسات اخراج از موکلان خود دفاع می کنند.

بسیاری از مهاجران سرمایه گذاری بر روی یک وکیل مهاجرت را انتخاب می کنند زیرا حتی اشتباهات ساده و کوچک در درخواست ویزا یا گرین کارت می تواند منجر به تأخیر چندین ساله شود. علاوه بر این، اشتباهات ممکن است منجر به رد یا اخراج متقاضی شود. به این ترتیب، وکلای مهاجرت به طور کلی نقش یک مشاور یا راهنما را برای مشتریان خود ایفا می کنند که باید با مقامات مهاجرت کشور های مختلف تعامل داشته باشند.

نقش یک وکیل مهاجرت چیست؟

وکلای مهاجرت معمولا زمان زیادی را برای رسیدگی به دعاوی مدنی در دادگاه در مقایسه با سایر انواع وکلا صرف نمی کنند. در عوض، آنها تمایل دارند به عنوان میانجی بین مشتریان خود و مقامات عمل کنند. نمونه ای از چنین مرجعی خدمات شهروندی، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری مانند مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی است.

با این حال، همانطور که قبلاً ذکر شد،در صورتی که شخصی باید در جلسه رسیدگی مهاجرتی در مقابل یک قاضی مهاجرت حاضر شود و اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشد، وکلای مهاجرتی می توانند به جای آنها در جلسه حاظر شوند. اکثریت وکلای مهاجرت نیز به موضوعاتی می پردازند که شامل موکلان و قوانین کیفری آنها می شود. برای ساده ‌تر شدن، یک وکیل مهاجرت احتمالاً اطلاعات و راهنمایی‌هایی در مورد موارد زیر ارائه می‌کند:

درخواست های ویزا

گرین کارت

تابعیت

تبعید

اشتغال غیرشهروندی

و ….

نقش یک وکیل مهاجرت چیست

وکیل مهاجرت کیست

در چه شرایطی استخدام وکیل مهاجرت ضروری است؟

استخدام وکیل مهاجرت همیشه ضروری نیست. این فرآیند می تواند توسط شخصی که خود را نمایندگی می کند تکمیل شود. با این حال، کار با وکیلی که به طور کامل از قوانین مهاجرت فعلی آگاه است، می تواند تا حد زیادی خطر اشتباه یا خطا را کاهش دهد. اکثر افراد زمانی که مایل به کمک برای ارائه درخواست برای یک مدرک مهاجرتی مانند ویزا یا گرین کارت باشند، وکیل مهاجرت استخدام می کنند.

شرایطی وجود دارد که در آن استخدام وکیل مهاجرت واقعا ضروری است. برخی از رایج‌ترین نمونه‌های این موقعیت‌ها عبارتند از، اما ممکن است محدود به موارد زیر نباشد:

محکومیت جرم: اگر متقاضی مهاجرت به ارتکاب جرم محکوم شده باشد، باید با یک وکیل مهاجرت کار کند. تقریباً هر فرم USCIS مستلزم آن است که متقاضی فاش کند که آیا به یک جرم محکوم شده است یا خیر. متقاضی باید کل سوابق کیفری خود، از جمله اتهاماتی را که کنار گذاشته شده یا بعداً رفع شده است، افشا کند. یک وکیل مهاجرت از نحوه تداخل قوانین مهاجرت و کیفری با یکدیگر آگاه خواهد بود و در نتیجه نیاز به وکیل مجزا برای دفاع کیفری را از بین می برد.

رد درخواست: اگر درخواست‌های مهاجرت قبلی متقاضی رد شده باشد، به یک وکیل مهاجرت نیاز است. وکیل آنها مشخص خواهد کرد که چرا درخواست رد شده است، و تعیین می کند که آیا می توان درخواست تجدید نظر کرد یا در تاریخ بعدی درخواست مجدد داد.

اخراج قبلی: اگر متقاضی قبلاً اخراج شده یا از ورود به کشوری محروم شده باشد، باید وکیل استخدام کند. این به این دلیل است که اخراج یا محرومیت گاهی اوقات می تواند به این معنی باشد که متقاضی برای همیشه از درخواست های بعدی منع می شود. یک وکیل مهاجرت می تواند تشخیص دهد که آیا این مورد است یا خیر و به متقاضی در مورد اثرات اخراج و محرومیت مشاوره دهد.

شرایط پزشکی: برخی از شرایط پزشکی، معمولاً بیماری‌های مسری، می‌توانند مانع از ورود فرد به کشوری شوند. یک وکیل مهاجرت می تواند به متقاضیان کمک کند تا تعیین کنند که آیا شرایط پزشکی آنها را واجد شرایط است یا خیر، و گزینه های آنها چیست.

زمان انتظار غیرمنطقی: زمانی که متقاضی برای مدت طولانی در طول فرآیند درخواست منتظر بوده است، باید یک وکیل مهاجرت استخدام کند. از آنجایی که وکلای مهاجرت با فرآیند درخواست آشنایی دارند، با مهلت‌ها و زمان انتظار مورد انتظار نیز آشنا هستند. وکیل ممکن است بتواند به متقاضی از نظر رسیدگی سریع کمک کند.

عدم همکاری کارفرما: اگر متقاضی برای ویزای مبتنی بر کار درخواست می کند، مانند مهاجرت کشاورزی به کانادا اما کارفرمای احتمالی او در مورد مسائل مرتبط کمک نمی کند، متقاضی باید یک وکیل استخدام کند. یک وکیل مهاجرت می تواند اطمینان حاصل کند که کارفرمایان آینده تعهدات خود را در قبال متقاضی همانطور که وعده داده اند انجام می دهند.

ازدواج فسخ شده: اگر متقاضی با یک شهروند از کشوری ازدواج کرده باشد، اما قبل از اینکه متقاضی بتواند شرایط خاصی را از وضعیت اقامت دائم خود حذف کند، ازدواج فسخ شده است. به طور کلی، درخواست های ویزا که مبتنی بر ازدواج است به طور مشترک ثبت می شود. به این ترتیب، اگر ازدواج به دلیل فوت یا طلاق فسخ شده باشد، ممکن است اثبات این که ازدواج متقلبانه نبوده، به ویژه دشوار باشد.

اخیراً طلاق گرفته اند: اگر متقاضی بخواهد وضعیت اقامت دائم خود را تغییر دهد، اما اخیراً طلاق گرفته و با شهروند ایالات دیگری ازدواج کرده است، وضعیت مشابهی خواهد بود. ازدواج اول ممکن است مشکوک به کلاهبرداری باشد. به این ترتیب، یک وکیل مهاجرت می تواند ثابت کند که ازدواج اول واقعاً مشروع بوده است و یا خیر.

افراد زیر 21 سال: واجد شرایط بودن برای وضعیت اقامت دائم بر اساس سن مهاجر متفاوت است و شرایط برای افراد زیر 21 سال متفاوت است. اگر متقاضی با خانواده خود بیاید و فرزندش ممکن است به سن 21 سالگی برسد. قبل از اعطای وضعیت اقامت دائم، یک وکیل مهاجرت می تواند در مورد بهترین روش برای تشکیل پرونده برای فرزندان متقاضی مشاوره ارائه دهد.

وکیل مهاجرت

برخی از کارهایی که وکلای مهاجرت انجام نمی دهند چیست؟

اگر متقاضی در خارج از کشور باشد، یک وکیل مهاجرت نمی تواند در مصاحبه کنسولی با آنها شرکت کند. با این حال، آنها ممکن است مدارک لازم را تهیه کنند و سپس با کنسولگری های مربوطه ارتباط برقرار کنند. توجه به این نکته ضروری است که وکلا نمی توانند روند مهاجرت را تسریع کنند و نمی توانند نتایج پروسه مهاجرت را تضمین کنند. یک وکیل فقط می تواند در طول فرآیند مهاجرت به شما کمک کند، نه اینکه نتایج را کنترل کند.

روند مهاجرت به دلیل COVID-19 چگونه تغییر کرده است؟

در پاسخ به همه‌گیری COVID-19، USCIS کلیه خدمات حضوری را برای سه ماه اول همه‌گیری به حالت تعلیق درآورد به همین دلیل، مصاحبه برای همه درخواست های مهاجرت و پناهندگی به تعویق افتاد. علاوه بر این، تمام قرار ملاقات های بیومتریک لغو شد.

USCIS به طور موقت مراسم تابعیت را به حالت تعلیق درآورد و در مورد ارائه مراسم سوگند مجازی سازش نکرد. تأثیر این مقاومت این بود که توانایی ده ها هزار متقاضی برای شهروندی ایالات متحده به تعویق افتاد، به این معنی که آنها نمی توانستند از مزایا و حقوقی که به عنوان شهروند برای آنها تعلق می گیرد، بهره مند شوند. هیچ تغییر سیاستی گسترده ای وجود نداشته است که به افراد غیرشهروند اجازه دهد بر سلامت خود و بیماری همه گیر تمرکز کنند، به جای نگرانی در مورد وضعیت مهاجرت خود. از سپتامبر 2020، به نظر می رسد که روند مهاجرت به دلیل COVID-19 پیچیده تر شده است.

چگونه یک وکیل مهاجرت می تواند به مسائل COVID-19 در فرآیند مهاجرت کمک کند؟

یک وکیل مهاجرت در مورد تغییرات اخیر در روند مهاجرت در نتیجه COVID-19 به روز خواهد بود. به این ترتیب، یک وکیل مهاجرتی با تجربه اطمینان حاصل می کند که آخرین قوانین و فرآیندهای مهاجرت را به درستی دنبال می کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در برخی از فرآیندهای فعلی که به دلیل همه‌گیری COVID-19 به تأخیر افتاده‌اند، پیمایش کنید.

کرونا و مهاجرت

آیا باید با وکیل مهاجرت تماس بگیرم؟

اگر در مورد هر یک از جنبه های فرآیند مهاجرت مطمئن نیستید، باید با یک وکیل مهاجرت محلی با تجربه مشورت کنید. حتی اشتباهات کوچک و بی اهمیت می تواند منجر به اخراج یا رد درخواست شما شود. یک وکیل مهاجرت با تجربه می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید برای کدام ویزا باید درخواست دهید، موانعی را که ممکن است پیش بیاید برطرف کنید، و همچنین می تواند در صورت لزوم در دادگاه از شما حمایت کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.